Organizacja widoku dla modułu "Product" [Zamknięte]

To pytanie zostało zamknięte z powodu: niezwiązane z tematem lub nieaktualne

przez
Dr.One
na 19.04.2015 12:10:56

Hej hej,

Witajcie ponownie szanowni forumowicze :)

Dzięki Waszej wydatnej pomocy sukcesywnie rozwijam "mój" moduł dostosowując elementy do swoich potrzeb.

Chwała Wam za to ! ;)

Niemniej jednak, napotkałem na pewniem problem natury "organizacyjnej", otóż chciałbym rozmieścić dodane elementy po obu stronach, precyzyjniej mówiąc zamiast w jednej kolumnie umieszczać 20 pól chciałbym część umieścić po lewej stronie i część po prawej.

Niestety, zabawa w grupy, wstawianie <div'ów> się nie sprawdza, ustanawianie klas dla nich również jakoś nie pomaga. W wersji 7.0 dopisywałem do istniejącego formularza linie i jakoś było. W wersji 8 jakoś wszystko inaczej działa.

Ponieważ chcę aby wszystko pozostało tak jak jest jedynie rozłożone równomiernie po obu stronach pytam:

jak to zrobić ? Czy jeśli umieszczę część pól w jednym rekordzie a pozostałe umieszczę w kolejnym oczywiście uwzględniając warunki co i kiedy na się pokazywać, zadziała ?

Może trochę mętnie to opisałem :)

Mam jednak nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi ?

... jakiś czas później ...

No i nawet działa, może rozwiązanie nie jest zbyt eleganckie ... ale działa :)

Tworząc dwa odrębne rekordy dla strony prawej i lewej spowodowałem że wyświetlają sie tak jak tego chciałem :):)

Niemniej, jeśli mógłby mi ktoś opisać strukturę widoku i jak do niego "prawidłowo" wrzucać i pozycjonować wymagane elementy ....

będę zobowiązany :)

Przy okazji pytanie dodatkowe: jak mogę w jednej linii umieścić dwa pola (zmniejszone do wymaganej długości).

Chciałbym uniknąć zbyt dużej ilości pól pionie ( o ile pola są ze sobą powiązane, np długość szerokość wysokość a nie chcę ich umieszczać w jednym polu tylko w 3 osobnych ale w jednej linii) ?

 

 

Dr.One
Dr.One
341
| 5 3 5
Data pytania 14.01.2015, 22:18
0
głos
833 Odsłony

Proponuję przejrzeć kilka linków:

  • http://openerp-server.readthedocs.org/en/latest/form-view-guidelines.html
  • https://doc.odoo.com/6.1/ja/developer/03_modules_3/
  • https://doc.odoo.com/6.0/developer/2_6_views_events/views/design_element/
  • http://python-openerp-thailand.blogspot.com/2012/10/colspanxxx-colyyy.html

dla 8.0

  • http://odoo-80.readthedocs.org/en/latest/reference/views.html

powinny trochę pomóc.

Janusz Stefaniak
Janusz Stefaniak
597
| 3 1 2
Data odpowiedzi 17.01.2015, 18:38
0
głos

Dzięki Panie Januszu, też tak sądzę, do tej pory pomagało :) Z wieloma rzeczami już sobie radzę :) Niektóre jeszcze są trochę "magiczne" ale powoli do przodu :)

Dr.One
na 17.01.2015, 21:02

przestudiowałem co nieco, niestety w większości dotyczy to wersji starszych i nie bardzo da sie zastosować rozwiązania w 8.0 ale walczę :)

Dr.One
na 19.01.2015, 16:57

Okazuje się, że rozwiązanie które zastosowalem wygląda wystarczająco dobrze, Organizacja widoku nie jest tak dobra jak bym tego oczekiwał. Otóż jeśli podzielę pola i umieszczę w osobnych rekordach, wszystko wygląda dobrze, natomiast jeśli zrobie to w/g wskazówek i zaleceń wszystko się "rozjeżdża" i zamiast uporządkowanego układu mam spory bałagan. Zrobiłem prosty test polegający na pogrupowaniu elementów dla prawej strony w grupie_1 i dla strony lewej w grupie_2 wygląda to tak: teoretycznie, powinno być dobrze, jednak nie jest. Brakuje mi precyzyjnego opisu jak powinna wyglądać struktura, żeby dopisanie rekordu nie powodowało takiego bałaganu. Prawdopodobnie ponieważ w konstrukcji widoku najwyraźniej użyto wszystkich możliwych tagów "

" i diabli wiedzą jakich jeszcze, wklejenie dodatkowych pól powoduje błędy konstrukcji. Jeśli ktokolwiek ma lub wie gdzie mogę znaleźć szczegółowy opis dotyczący widoków bedę wdzięczny. Szkoda mi czasu na zabawę w detektywa i dochodzenie eksperymentalnie jak faktycznie powinno to wyglądać. Pozdrawiam

Dr.One
na 23.01.2015, 09:55

Wciąż szukam informacji na temat konstrukcji interfejsu. Dodawanie pól opanowałem .... do perfekcji :) jednakże samo ich "układanie" wciąż nastręcza mi trochę problemów. Poradziłem sobie tymczasowo wklejając grupy raz do lewej strony formy raz do prawej. Nie wiem jednak, czy to najlepsze możliwe rozwiązanie.

Ponieważ dla moich potrzeb ilość pól musi być spora, rozdzielam je równomiernie po obu stronach. Nie ukrywam że takie rozwiązanie jest trochę ..... irytujące i pracochłonne ;) tymbardziej, że dla każdej grupy produktów (a jest ich ze 20) są deklarowane inne pola z uwagi na to, że jeśli zastosuję te same dane nie są zapisywane do bazy a to dlatego, że do ukrywania i pokazywanie zastosowałem zmianę atrybutu invisible: "<field name="fieldname_1" attrs="{'invisible': [('wartość pola_x','=','wartość')]}"/>". Zastanawiałem się nad mądrzejszym rozwiązaniem problemu ale póki co nic takiego nie wymyśliłem.

Z treści mojego postu nic pewnie nie wynika i obraz tego co robię jest pewnie strasznie mętny ?

Opiszę więc może nieco szerzej, otóż oprócz podstawowej informacji o produkcie która znajduje się w polu "name" potrzebuję nieco więcej szczegółowych informacji na temat każdego z nich i tak:
jeśli produkt to monitor, w nazwie mamy markę, model, wielkość natomiast w dodanych polach (różnego typu: char, integer, boolean zależnie od potrzeb) mam wiele dodatkowych bardziej szczegółowych informacji potrzebnych dla Obsługi klienta ponieważ wielu pyta o takie detale .... że szkoda czasu na szukanie po sieci. W związku z tym, postanowiłem w ten właśnie sposób rozszerzyć bazę wiadomości o produktach. Są tam szczegóły techniczne, linki do stosownych miejsc w sieci gdzie można np znaleźć sterowniki itp.

Jeśli natomiast produkt to powiedzmy jednostka centralna czyli tak zwany komputer :) mam tam między innymi informacje o wyposażeniu, ilości złącz, zasilaniu i wielu innych detalach o których się filozofom nie śniło. Oczywiście ktoś może powiedzieć "a po cho.....e to tak komplikować i nie zapisać tego w polu "additional" ... odpowiem tak: a bo tak chcę :) żartuję aczkolwiek jest w tym trochę prawdy. Jednakże powód jest bardziej prozaiczny, otóż musi to być powtarzalne, zawsze takie samo w sensie formy i bez mozliwości wprowadzenia błądnych informacji albo zbędnego lania wody w opisie. Suche informacje bez "fabuły". W późniejszym terminie także ujęte w szybkim wyszukiwaniu :)

Ot i cała moja filozofia.

Dr.One
Dr.One
341
| 5 3 5
Data odpowiedzi 21.01.2015, 21:10
0
głos

Twoja odpowiedź

Spróbuj dać znacząca odpowiedź. Jeśli chcesz wypowiedzieć się na temat pytania lub odpowiedzi, po prostu użyj narzędzia komentowania. Proszę pamiętać, że zawsze można zrewidować swoją odpowiedź - nie ma potrzeby odpowiadać na to samo pytanie dwa razy. Także prosimy, nie zapomnij zagłosować - to naprawdę pomaga wybrać najlepsze pytania i odpowiedzi!

Zadaj Pytanie

Bądź na bieżąco

O tym forum

Forum dla profesjonalistów i entuzjastów systemu Odoo. Dyskusje, porady, opinie, komentarze.

Przeczytaj wytyczne

Narzędzia do pytań

3 obserwujący

Statystyki

Spytał/a: 14.01.2015, 22:18
Oglądano: 833 razy
Ostatnia aktualizacja: 19.04.2015, 12:10