Nie działa odoo po reinstalacji

Witam

Mam system debian 8, na początku zostało na nim wgrane odoo 9, jednak przekonałem się, że jest doś ubogie w porównaniu do 8 bez kupna wersji enterprise. Postanowiłem zmienić na 8. 

Usunołem pakiety zawierające odoo 9.

Zainstalowałem odoo 8.

Teram po próbie wejścia na serwer pojawia się błąd

"Internal Server Error

The server encountered an internal error and was unable to complete your request. Either the server is overloaded or there is an error in the application."

Czy miał ktoś już taki problem, jak mogę sobie z tym poradzić?

Wojciech Seuchter
Wojciech Seuchter
7
| 0 0 0
Data pytania 18.02.2016, 14:25
1
głos
631 Odsłony

Nic nie napisałeś o tym jaką metodą "wgrywałeś", jak usuwałeś, co widać teraz w logu, itd. Trudno doradzić cokolwiek w takim przypadku.

Janusz Stefaniak
na 19.02.2016, 07:15

"Internal Server Error 500"

Prawdopodobnie powinieneś usunąć zanim zainstalujesz nową (w twoim wypadku starszą wersję) wszystkie moduły, najlepiej gdybyć usunął także bazę. Sposób w jaki działa Odoo nie pozwala "ot tak" na zmianę np modułów których zgodność na poziomie kodu nie jest 100%

a co można doradzić w takim przypadku nie wiedząc co robiłeś?

... a na przykład:

Najłatwiej znaleźć powód tego błędu lub przynajmniej naprowadzić co go powoduje w taki sposób:

 

z konsoli zatrzymać aktualną sesję wpisując polecenie:

service odoo stop

następnie zalogować jako uzytkownik odoo

sudo su - odoo -s /bin/bash

i uruchomić ponownie serwer poleceniem:

openerp-server

Wszystko co nastąpi po ponownym uruchomieniu serwera podpowie ci co powoduje błąd serwera lub gdzie szukać problemu. Oprócz tego możesz sprawdzić logi (najpewniej znajdziesz je w /var/log/odoo/) gdzie możesz odszukać komunikaty o błędach wygenerowanych podczas uruchamiania.

(często jak wspomniałem może to być pozostałość jakiegoś modułu który posiadał błedy w kodzie lub nie jest zgodny z wersją która instalujesz, w takije sytuacji poprostu opróżnij folder w którym masz wszystkie moduły lub przeszukując log znajdź te które miały problemy przy starcie i je usuń lub przenieś w inne miejsce nie związane z Odoo po czym za każdym razem zatrzymuj i uruchamiaj ponownie server i tak do rozwiązania problemu ;) - ja bym w ten sposób próbował.)

Jeśli np instalowałeś jakiś moduł i po jego zainstalowaniu wystąpił błąd, w pierwszej kolejności usuń go z katalogu(addons), zrestartuj server (jako root poleceniem service odoo restart lub jeśli jesteś zalogowany jako user odoo ctr-c żeby zatrzymać i wpisując polecenie openerp-server i potwierdzając enterem)

W przypadku jeśli jesteś zalogowany jako user odoo dość ważne jest, żebyś nie uruchamiał serwera jeśli nie zatrzymałeś go z konsoli jako root, ponieważ będzie wyświetlal błędy i informował, że server jest w użyciu :)

Wtedy musisz wyjść do root'a zatrzymać serwer 'service odoo stop' zalogowac się jako odoo i uruchomić serwer.

To takie bardzo podstawowe kroki jakie powinieneś poczynić.

Co robić dalej pozostawiam twojej inicjatywie ;)

Sugeruję zapisać się na forum odoo.com a dlaczego ..... szybko zrozumiesz :)

Dr.One
Dr.One
341
| 5 3 5
Data odpowiedzi 19.02.2016, 14:40
1
głos

Twoja odpowiedź

Spróbuj dać znacząca odpowiedź. Jeśli chcesz wypowiedzieć się na temat pytania lub odpowiedzi, po prostu użyj narzędzia komentowania. Proszę pamiętać, że zawsze można zrewidować swoją odpowiedź - nie ma potrzeby odpowiadać na to samo pytanie dwa razy. Także prosimy, nie zapomnij zagłosować - to naprawdę pomaga wybrać najlepsze pytania i odpowiedzi!

Zadaj Pytanie

Bądź na bieżąco

O tym forum

Forum dla profesjonalistów i entuzjastów systemu Odoo. Dyskusje, porady, opinie, komentarze.

Przeczytaj wytyczne

Narzędzia do pytań

4 obserwujący

Statystyki

Spytał/a: 18.02.2016, 14:25
Oglądano: 631 razy
Ostatnia aktualizacja: 19.02.2016, 14:54