Coś nie tak z kursem złotówki do złotówki

Witam mam taki problem. We wszystkich zestawieniach finansowych i podsumowaniach mój system mnoży kwotę faktury x 19. I np jak mam wystawioną fakturę w złotówkach dla klienta X na kwotę 100 zł to jak przeglądam kartę tego klienta to w rubryce zafakturowano jest 1900 zł.

Próbowałem rozwiązać problem ustawiając złotówę jako base currency i ustawiając jej kurs na 1 w Księgowość - > Konfiguracja -> różne -> waluty -> PLN, ale to nie pomogło.

Macie może jakiś pomysł, żeby to wyprostować?

 

Marcin
Marcin
9
| 3 1 1
Data pytania 08.04.2015, 10:50
0
głos
1256 Odsłony

Jaką masz walutę podstawową w ustawieniach firmy?

Dariusz Żbikowski
na 08.04.2015, 11:41

Od samego początku PLNy.

Marcin
na 08.04.2015, 11:43

Kurs ustaw jeszcze raz, ręcznie na 1 w odpowiedniej dacie( wcześniej odznacz base). Potem ponownie usatw PLN jako base. O ile pamiętam to był tam jakiś błąd związany z zaokroągleniami i w wyniku 1.0 nie zawsze było równe tak naprawdę 1.

Dariusz Żbikowski
na 08.04.2015, 11:56

Teraz to namieszałem :) Zrobiłem jak sugerowałeś, ale bez efektu. W ramach testowania odznaczyłem pole "aktywne" i mi złotówkę wcięło :( Jak próbuję zrobić ją na nowo, to wyskakuje mi: "The currency code must be unique per company!". Zmieniłem walutę firmy na euro, próbowałem importować plik z walutami, ale to też nie pomaga. Najlepsze jest to, że mimo skasowania złotówki i ustawienia EUR jako walutę główną, to system wciąż podaje mi te same błędne kwoty w zestawieiach.

Marcin
na 09.04.2015, 10:02

Złotówkę sobie odzyskałem. Wszedłem w fakturę, kliknąłem PLN przy walucie faktury i zaznaczyłem "aktywne". Niestety kwoty w zestawieniach ciągle są błędne.

Marcin
na 09.04.2015, 10:36

Jeśli coś z waluta była wczesniej ustawione źle, to stare obliczenia moga tak wychodzić. Sprawdź: walutę klienta (jego cennik w jakiej jest walucie) zrób nową operację i sprawdź ponownie. Zerknij też czy nie mylisz PLN z PLZ.

Dariusz Żbikowski
na 09.04.2015, 11:00

Wszyscy klienci mają "Cennik katalogowy (PLN)". Chyba już nigdzie indziej nie ma możliwości zmiany waluty :(

Marcin
na 09.04.2015, 11:12

Sprawdź ile walut masz zaznaczonych jako bazowe, czy tylko PLN. Czy oba kursy na widoku waluty poprawiałeś?

Dariusz Żbikowski
na 09.04.2015, 11:31

Tylko PLN jest bazowy. W widoku waluty wszędzie jest 1.000000. Znalazłem coś takiego: http://acespritechblog.com/2013/04/22/how-to-change-currency-globally-in-openerp-7-0/. Podpowiedz mi proszę gdzie wgrać te pliki,żeby to zainstalować?

Marcin
na 09.04.2015, 11:54

Chyba postawię sobie Odoo od nowa ze złotówkami od początku :) Udało mi się zainstalować to, ale nieźle mi to w walutach namieszało i nic nie zmieniło.

Marcin
na 09.04.2015, 12:37

https://github.com/odoo/odoo/issues/6361

Dariusz Żbikowski
Dariusz Żbikowski
1263
| 4 3 3
Data odpowiedzi 30.05.2015, 16:48
0
głos

Twoja odpowiedź

Spróbuj dać znacząca odpowiedź. Jeśli chcesz wypowiedzieć się na temat pytania lub odpowiedzi, po prostu użyj narzędzia komentowania. Proszę pamiętać, że zawsze można zrewidować swoją odpowiedź - nie ma potrzeby odpowiadać na to samo pytanie dwa razy. Także prosimy, nie zapomnij zagłosować - to naprawdę pomaga wybrać najlepsze pytania i odpowiedzi!

Zadaj Pytanie

Bądź na bieżąco

O tym forum

Forum dla profesjonalistów i entuzjastów systemu Odoo. Dyskusje, porady, opinie, komentarze.

Przeczytaj wytyczne

Narzędzia do pytań

3 obserwujący

Statystyki

Spytał/a: 08.04.2015, 10:50
Oglądano: 1256 razy
Ostatnia aktualizacja: 30.05.2015, 16:48